Piernik z kremem i konfiturą śliwkową



Piernik z kremem i konfiturą śliwkową

Składniki na blachę 40x24 cm:
3 szklanki* mąki pszennej
5 jaj
1 szklanka cukru
3/4 szklanki oleju
1 szklanka zwykłej herbaty
pół szklanki miodu
łyżeczka sody oczyszczonej
łyżeczka proszku do pieczenia
5-6 łyżeczek przyprawy do piernika
2 łyżki kakao

Do przełożenia:
konfitura śliwkowa słoiczek 400 g
500 ml śmietanki 30% + 40 ml do polewy
100 g pół na pół mlecznej i gorzkiej
łyżka czubata cukru pudru
2 łyżki żelatyny
35 g masła

W dużej misce łączymy wszystkie suche składniki oprócz cukru.
W innej dużej misce ubijamy białka jaj. Pod koniec zmniejszamy obroty miksera i dodajemy stopniowo cukier, żółtka, miód i herbatę. Na najmniejszej mocy miksera łączymy suche i mokre składniki. 
Formę wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy ciasto.
Pieczemy w 180𐩑C około 45 minut, do tzw suchego patyczka.
Ciasto najlepiej zrobić dzień wcześniej aby następnego dnia przełożyć. 
Śmietankę ubijamy z cukrem pudrem i 1 łyżką rozpuszczonej, przestudzonej żelatyny. 
Czekolady rozpuszczamy ze śmietanką, masłem i dodajemy pozostałą żelatynę.
Ostudzone ciasto przekrawamy na 3 części. Jedną część smarujemy konfiturą śliwkową ( u mnie własnej roboty), przykrywamy drugą częścią i to smarujemy bitą śmietaną. Kładziemy na to ostatnią część i polewamy czekoladą.
Ja udekorowałam moje ciasto jadalnym złotym brokatem w sprayu. 

*moja szklanka miała około 300 ml


Komentarze

  1. Twoje Śięta to musi być niesamowita uczta dla odziny,hym? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się :) dzisiaj już zostało tylko kilka kawałeczków ciasta :D

      Usuń
  2. Wygląda rewelacyjnie!
    Zjadałabym, a ciast piec nie umiem.
    Uwielbiam zapach piernika.
    Irena

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda oblednie! Kradne przepis!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piernik jest dobry w każdym wydaniu, ale śliwka pasuje do niego chyba najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze przekładam piernik samymi powidłami, a z kremem na pewno jest jeszcze lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy jeszcze nie robiłam żadnego piernika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zrobić z tego przepisu, jest bardzo dobry :)

      Usuń

Prześlij komentarz