Puder pomarańczowy


Puder pomarańczowy 

to nie jest wbrew pozorom coś do malowania twarzy tylko dodatek do potraw. Można stosować go do aromatyzowania ciasta zamiast sztucznych olejków, do polewy, do lukru, napojów świątecznych a także jako odświeżacz powietrza. Można także elegancko ozdobić nasze jedzonko posypując po talerzu. Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia.

Składniki na ok. 10 gramów:
4 pomarańcze

Pomarańcze szorujemy na przykład nową gąbeczką do mycia naczyń i wyparzamy. W tym celu zalewamy pomarańcze wrzącą wodą, czekamy chwilę i wyciągamy. Teraz owoce musimy obrać. Ja robiłam to przy pomocy obieraczki do warzyw, ale można też nożykiem. Chodzi o to, aby skórka była pomarańczowa, bez białej warstwy. 
Kiedy skórki są gotowe musimy je ususzyć. Im mniejsze są tym krócej będą się suszyć. Ja suszyłam w suszarce do grzybów, ale można też na grzejniku lub w piekarniku. Skórki muszą się łamać a i tak lepiej dać im trochę więcej czasu.
Kiedy wystygną robimy z nich puder. Ja użyłam takiego młynka do warzyw. Te skórki musimy rozdrabniać porcjami i przesiewać przez sito a najlepiej jeszcze przez gazę aby to było miałkie jak mąka. Żmudne zajęcie ale się opłaca. 





Komentarze