Crispy chilli pork czyli chrupiąca wieprzowina w ostrym sosie



Crispy chilli pork 

czyli chrupiąca wieprzowina w ostrym sosie 



Składniki dla 2 osób:

3 łodyżki cebulki dymki (tylko białe i jasnozielone części)

kawałek imbiru wielkości kciuka
1/3 czerwonej papryki
1 czerwona chilli
3 ząbki czosnku 

mięso:
300g schabu wieprzowego
50g mąki kukurydzianej
1/2 łyżki przyprawy 5 smaków
sól, pieprz (jeżeli w powyższej przyprawie nie ma)
olej do smażenia

i najważniejsze Sos!:

sos sojowy 2 łyżki
sos słodkie chilli 2 łyżki
ocet 1 łyżeczka
ketchup 2 łyżki

Mięso kroimy w paski o długości 4 cm, przyprawiamy i obtaczamy w mące. Smażymy partiami na głębokim oleju do lekkiego zbrązowienia. Odkładamy na bok. Zlewamy olej z patelni zostawiając jakieś dwie łyżki. Chilli siekamy, dymkę kroimy w półcentymetrowe paseczki (zostawiamy odrobinę do dekoracji), paprykę w kostkę, imbir w zapałki a czosnek przeciskamy przez praskę. Smażymy warzywa krótko na wspomnianych dwóch łyżkach oleju i wrzucamy mięso, mieszamy. Po chwili wlewamy sos, mieszamy, czekamy minutkę i możemy wykładać. 


Podajemy z ryżem posypane resztą dymki.

Komentarze

  1. Bardzo fajne danie, chociaż nie przepadam za wieprzowiną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam z kurczakiem i wołowiną i też pasują :)

      Usuń
  2. Robiłam coś podobnego, ale muszę sprawdzić Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku, ale mi smaka narobiłaś na takie danie, akurat jestem przeziębiona i potrzebuje mocnych smaków :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatoki będą przeczyszczone w moment! :D a jak rozgrzewa :)

      Usuń
  4. Wygląda to pięknie i widzę, że całkiem łatwo przygotować taką potrawę ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow wyglada obłędnie:) jestem zachwycona przepisem

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam,mniam,mniam!
    Jak ja lubię takie ostre dania,jeszcze chilli i imbir.
    Tylko jeśc-)
    Irena

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz